Date 1999-10-29
Publication De Standaard
Performance(s) Lamont Earth Observatory • Muzz • Délire défait
Artist(s) Chase, Sarah • Lachambre, Benoît
Company / Organization
Keywords muzz • lachambre • lamont • onevenwichtig • ontwapenend • chase • canadese • geoloog • onbeheerst • whitemare
Persoonlijke verhalen en terloopse dans
Misschien kent u de
Dat is misschien een overdrijving, maar als je haar bezig ziet in haar eigen
Ondertussen vertelt ze persoonlijke verhalen, met een even ontwapenend naturel. In Lamont haalt ze kinderherinneringen op over de natuur en hoe haar vader, een geoloog, de geheimen ervan onthulde. In
Je weet nooit wat eerst komt: is ze herinneringen aan het ophalen en begint ze daarbij onwillekeurig te dansen, of is het net andersom? Of brengt het dansen haar in de stemming om die verhalen op de juiste toon te vertellen? In elk geval maakt net het totale gebrek aan vertoon dit gebeuren zo ontwapenend.
Toch is er iets intrigerends aan.
Het sterkste beeld van de voorstelling komt in het eerste deel als de bijna kaalgeschoren Lachambre op een stoel voor een camera zit. Hier wordt het beeld van een identiteitscrisis ontwikkeld, maar de rest voegt aan deze ene scène niet fundamenteel veel meer toe. Dat maakt deze voorstelling wel sterk, maar ook onevenwichtig.
Onevenwichtig, maar bovendien verward op het onbegrijpelijke af, met een volstrekt onbeheerst gebruik van attributen, filmbeelden en klanken, is