Archief Etcetera

Zoeken naar  Auteur


28 document(en) met "My God" • Resultaten 1 tot 20 worden getoond • Toon volgende resultaten



Nr. 12, Januari 1985 • Frieda Pittoors • HADEWYCH
Ergens klinkt de stem van een bhoeddistische monnik die zijn god roept...Al was dat steeds de grond van mijn verdriet en leed, ik weet maar al te goed --zoals God dit over mij weet -- dat dit onbereikbaar is voor mij; ik slaap maar mijn hart...Zo is het, waarachtig ! Een glimp van God is God helemaal

Nr. 14, Juli 1986 • Johan Thielemans • La Finta Giardiniera, de voorstelling
Maar later in het stuk, wanneer het ook van kleding verandert, wordt het een soort god van de liefde, een experimentator, die langzaam maar zeker het oneven wicht uit de wereld helpt...De afkeur die men bij commentatoren vindt (Ré-my Stricker, Hildesheimer), spruit in grote mate voort uit het feit dat men bewust of onbewust de idealen van de negentiende eeuw aanhangt

Nr. 19, September 1987 • Mark Deputter • Drang naar vernieuwing leeft in grootste schouwburgen
En daarvoor zijn ook de moderne Broadwaymusicals nuttig: Hello Dolly, My Fair Lady, e.a...De oude Lobkowitz waant zich God, Schlomo laat hem goedhartig in de illusie...Hitler wordt bijgestaan door Himmlischst die met zijn koksmuts de plaats lijkt in te nemen van de verdwenen Lobkowitz; Himmlischst in de plaats van God

Nr. 30, Juni 1990 • Johan Callens • O'Neill Het leven als tussenspel
materialism to give any satisfying new One for the surviving primitive religious instinct to find meaning for life in, and to comfort its fears of death with." God de Moeder O'Neills zoektocht had...Neills dynamo staat zowel voor Blauwe Maandag Cie de energie en drijfkracht van het he-Foto Sonya Haas dendaagse Amerika, als voor de oer-moeder, de Moeder-God...Toch wil Nina "zo graag geloven in eender welke god: een hoop stenen, een troebel beeld, een tekening op de muur, een vogel, een vis, een slang, een baviaan, of zelfs in een wijze man die de

Nr. 32, December 1990 • Dirk Verstockt, Alexander Baervoets, Sigrid Bousset, Johan... • K R O N I E K
My name is Might-Have-Been; I am also called No More, Too Late, Farewell...Waarop de trouwe Frantisek snel een huwelijk afsluit tussen beiden : "wat God heeft gescheiden zal geen mens ooit verenigen". Er wordt azijn gedronken op de eeuwigheid...Pinter : "(...) the key word is econo-my, economy of movement and gesture, ofemotion and its expression, both the internat and the external in speci-fic and exact relation to each other, so that there

Nr. 35, September 1991 • Paul Pourveur • Tyrannie der hulpverlening
Wat heb ik tot nu toe bespiegeld over god, de ziel, over de schepping van de wereld...Thou art already my God My love, my love, my God-love Let me kiss on thy hot lips now immortal...HIJ God zij geprezen dat ik geen goed mens ben, en het natuurlijk egoïsme heb der bloemen en van de rivieren die hun weg gaan Bezig beide, zonder het te weten

Nr. 42, Juni 1993 • Rudi Laermans • Een krachtig lichaam
hypocrite Roy Cohn became what I was afraid I was going to become, because I was equally determined to push my own sexuality down...first time I saw him I thought: 'My God, is that the other side of the coin

Nr. 54, Februari 1996 • Loek Zonneveld • In memoriam Michael Carlton Matthews 1958-1996
where everything burns easily my soul turns black from smoke and ash I am home I am dead I am the little man's son Ritsaert ten Cate: 'Het is tijd om ons te...realiseren hoezeer het lachje ten afscheid, vlak voor Michael in Klaagliederen de bühne afstapte, en hij nog even omkeek, op ons netvlies gebrand moet zijn: God, zoals je 'm bij elkaar zou wensen

Nr. 58, December 1996 • Herman Asselberghs • Theatrical Correctness
my concern for you, I try to share the benefits of my experience and my observations, but am rewarded by being called madman...ve given you my best and you have rejected me for my ennemies...guarantee if people keep supportin' me - just buyin' my records, just goin' to my concerts - I'ma keep givin' money

Nr. 59, Maart 1997 • Myriam Van Imschoot • Forsythe met friet
Tot mijn grote verbazing zag ik dat hij (zet een hoog stemmetje op) 'oh my god' een classicist was...Het is extrusie en god weet wat allemaal nog

Nr. 61, Januari 1997 • Marianne Van Kerkhoven • De drager van het verhaal
1888 schreef August Strindberg reeds in het voorwoord tot Freule Julie dat hij 'wankelende, gedesintegreerde figuren' tekende: 'My souls (characters) are conglomerations of past and present stages...bij God

Nr. 63, Maart 1998 • Luk Van den Dries • Ten Oorlog
deze versie van de feiten was die lange slachtpartij tussen de huizen van York en Lancaster uiteindelijk één grote wraak van God op de onwettelijke en godslasterlijke afzetting van Richard II, de...Richaar Deuzième toont een gezalfde vorst, hem kan niets gebeuren omdat God hem zelve uitverkoren heeft als zijn plaatsvervanger...Meer en meer zal hij zich terugtrekken in het woord van God, in stilte en gebed, terwijl zij zich overgeeft aan kreten en gefluister

Nr. 64, Juni 1998 • Maaike Bleeker • Het Visible Human Project als schouwtoneel van...
Een uitspraak echter die ook anders gelezen kan worden, verwijzend Het menselijk oog als het werk van God - Jean-Jacques Scheuchzer / Gravure: I.A...Reality is my next of kin' Niet alleen is Holoman altijd en overal aanwezig (want voor iedereen op elk moment opvraagbaar), met het relatief worden van plaats en tijd is ook zijn lichaam als

Nr. 78, Januari 2001 • Arne Lievens • Wat doe je overdag?
Maar of god ook zal zien dat het goed is, dat kan ik niet garanderen...all in the mind, my dear

Nr. 79, December 2001 • Hans Aarsman • Ruis
Oh my God niet, Oh my God blijft voorlopig hier, voor als het ons boven de pet gaat...Shit als het gewoon Fuck is en Oh my God voor boven de pet...De bedrogen echt- etcetera79®#® genoot komt thuis: Oh my God

Nr. 80, Februari 2002 • Loek Zonneveld • Who the fuck was in control?
tegen de Griekse prins Hector (vierde bedrijf, vijfde scène)? In het origineel staat: 'Sir I foretold you then what would ensue / My prophecy is but half his journey yet / For yonder walls that pertly front...En ik wist weer, wat ik eigenlijk al weet, maar wat iedere keer, meter voor meter op een speelvloer heroverd moet worden, voor ik mezelf er gelukzalig kan door laten omarmen: zulke van god gegeven

Nr. 82, Juni 2002 • Erwin Jans • De religie, de media, de terreur... en...
deze wederopstanding, deze wedergeboorte van de religie wel iets fundamenteel anders dan de geproclameerde dood van god...dit nieuwe mondiale geloof van de gedigitaliseerde Eerste Wereld –dat eigenlijk het geloof in de dood van God is– dat een ander geloof, een geloof in naam van de levende God, gewelddadig in opstand komt...de zogenaamde ‘terugkeer van het religieuze’. Als het christendom in wezen het geloof in de dood van God is, dan betekent dit dat het jodendom en de islam de laatste twee monotheïsmen zijn die in opstand

Nr. 86, April 2003 • They will love me for that wich...
Het inzicht in het mechanisme van de menselijkheid voert haar uiteindelijk ver voorbij elke vorm van menselijk functioneren ('How can I return to form now my formal thought is gone...Onvermijdelijk maar deels ook ongewild glijdt ze naar dat ene voorspelde nulpunt, haar happy lioiir 4u48, in de hoop daar een definitieve verlossing van de pijn te vinden (7 just hope to God tlmt

Nr. 89, December 2003 • Loek Zonneveld • Het carnaval van Josef Stalin: Frank Castorf's...
En onlangs heeft hij nog met Immanuel Kant aan het ontbijt over God gediscussieerd...Als de Boze bestaat, en die Boze, dat ben ik, dan bestaat de goede God ook - einde discussie'). De devil in disguise is vooral naar Moskou gekomen om de hele literaire wereld, die van de hoge én de...Pleased to meet you/hope you guess my name/but what'spuzzlingyou/is the nature of my game

Nr. 91, April 2004 • Elke Van Campenhout • De slang in de tuin van Eden:...
Me and my choreograplier in 63 wordt deze link tussen woord en beweging verder uitgewerkt...Willow filosofeert uit de losse hand over het leven, het bestaan van God, zijn positie in de samenleving...Too Legit to Quit (quintet) • From popping to pop or vice-versa (duo) • Me and my choreograplier in 63 (solo) etcetera 91 ()!) O 45


Toon volgende resultaten